,,Cărările Mântuirii"

,,Cărările Mântuirii"

joi, 4 august 2011

Închinare La M-rea ,,Sf. Marie"Rus din judeţul Sălaj.


Posted by Picasa
Mănăstirea Sfânta Maria din Rus a luat fiinţă în anul 1999 şi de atunci mii de credincioşi trec pragul mănăstirii pentru a asista la slujbe. Vara, de hram şi de sărbători, slujbele se ţin în pădurea de lângă mănăstire unde a fost amenajat un mic altar. Cu toate acestea personalul mănăstirii este format doar din doi oameni, preotul Teofit Man şi Maica Stareţă Maria Magdalena Terheş.

Comuna Rus este situată în partea nord-estică a judeţului Sălaj, pe Valea Someşului la o distanţă de 34 de kilometri de oraşul Dej, 60 de kilometri de oraşul Baia Mare şi 70 de kilometri de oraşul Zalău. Aici găsim pe una din terasele din dreapta Someşului, Mănăstirea Sfânta Maria, a cărei construcţie a început în anul 1997.
Deşi iniţial mănăstirea trebuia construită în Şimişna din cauza accesului dificil s-a renunţat la această locaţie şi mănăstirea a fost construită pe acest platou pe care, se presupune că a fost situat iniţial satul Rus. Nişte creştini din Dăbâceni au cedat gratuit terenul pe care se află amplasată în prezent mănăstirea şi imediat după aceea au fost demarate lucrările. Întâi de toate au fost cumpărate cele două clopote şi s-a ridicat bisericuţa care în 15 august 2001 a fost sfinţită. După ridicarea bisericii au început lucrările la casa monahală, unde există mai multe chilii, o sală de mese, o sufragerie şi un altar unde în timpul iernii cei prezenţi în mănăstire se roagă. După finalizarea lucrărilor la casa monahală în spatele ei s-au construit anexe gospodăreşti, unde există o bucătărie de vară, o sală de mese cu o capacitate de 100 de locuri şi un grup sanitar. Au fost amenajate şi trei camere destinate credincioşilor care aleg să vină la mănăstirea ”Sfânta Maria” din Rus, în pelerinaj.
În Şimişna a fost mai demult o mănăstire. Acolo am vrut să construiesc eu o nouă mănăstire dar din cauza faptului că se ajungea foarte greu acolo am renunţat şi am găsit acest platou pe care se presupune că a fost situat satul Rus până la 1350-1400, când din cauza greutăţilor precum lipsa apei şi a căii de acces s-a mutat pe malul drept al Someşului. La început ne-am cumpărat cele două clopote, apoi am făcut biserica mică de lemn gândindu-mă că prima mea datorie este acea de a mă ruga. Avem şi stăreţia care în anul 2009 am terminat-o şi pe care Preasfinţitul Petroniu Sălăjanul a sfinţit-o”, ne-a spus preotul duhovnic Neofit Man.
A fost amenajat şi un frumos altar în pădurea de lângă mănăstire, unde mii de oameni participă vara la slujbe. Datorită afluenţei mare de credincioşi în 2006 a fost demarată construcţia unei biserici mai mari. Construită din cărămidă, acoperită şi tencuită în mare parte, biserica a fost terminată în 2009 şi urmează montarea iconostasului care a fost deja comandat, aducerea mobilierului precum şi pictura interioară. Parintele duhovnic Neofit Man face eforturi deosebite pentru a fi terminată în totalitate. ”Văzând că suntem cercetaţi de tot mai mulţi credincionşi şi bisericuţa pe care o aveam era neîncăpătoare am demarat construcţia unei biserici mai mari. Am început în 2006 şi în 2009 era deja ridicată. Totul a fost ridicat cu banul văduvei. Cred că pe viitor vom concura cu Nicula şi Rohia, cele mai cunoscute mănăstiri din zonă”, a mai spus preacuviosul parinte duhovnic Neofit Man.
În mănăstire se află acum doar preotul şi Maica Stareţă, Maria Magdalena Terheş. ”Suntem doar două persoane în mănăstire, noi ne ocupăm de toate muncile. La început am fost trei, însă călugăriţa Teofilia a trecut în lumea celor drepţi acum caţiva ani şi este îngropată în cimitirul de lângă pădure”, a adăugat părintele Neofit Man.
Mănăstirea Sfânta Maria din Rus reprezintă un reper pentru mii de credincioşi din toată Transilvania care vin aici pentru a se ruga şi a primi alinare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu