,,Cărările Mântuirii"

,,Cărările Mântuirii"

duminică, 19 februarie 2012

Rugaciune catre Maica Domnului care se spune mai ales pentru cei care voiesc să se împărtăşescă




          O ,Maică  a lui Dumnezeu fără prihană  şi mai presus de toată  mintea şi de tot cuvântul.O, Fecioară Preasfântă , care covărşeşti însaşi fecioara, ca ceea ce mai înainte de naşterea cea dumnezeiasca ai fost fecioară mai presus de  toate fecioarele şi aceeaşi  ai rămas şi întru naştere şi dupa ea; prin care firea  oamenilor cea căzută de demult şi depărtată de la Dumnezeu, prin iubirea de oameni cea negrăită  şi pogorârea cea neasemănată, s-a unit cu firea cea dumnezeiască şi fericită, care  nicidecum n-a suferit desparţire, amestecare sau schimbare; prin care, şi după această unire negrăită  şi împăcare ,căzând din cuviinţă, prin zavistia vicleanului şi prin uşurinţa minţii noastre, suntem chemaţi iarăşi la pocăinta, şi pe Fiul tau şi Dumnezeul nostru îl avem milostiv către noi, prin  mijlocirile tale cele neobosite către Dânsul şi prin rugăciunile tale cele prea lucrătoare. Ţie , Stăpână, mă cuceresc  şi pe tine te rog, ce milostivă şi iubitoare de oameni, Maica lui  Dumnezeu cel milostiv  şi  iubitor de oameni: stai lângă mine în ceasul acesta când, mai mult decât  oricând, am trebuinţă de acoperământul şi sprijinul tău. Că de vreme  ce sunt cu totul necurăţie şi  noroi al  păcatelor şi, mai cuprinzător a  zice, locaş al tuturor patimilor pierzatoare de suflet şi voiesc să mă apropii de Preacuratele şi  înfricoşătoarele Taine ale Fiului tău şi Dumnezeului nostru, mă îngrozesc şi sunt ţinut de cutremur, cugetând la  mulţimea faradelegilor mele. Căci care din simţirile mele nu le-am folosit rău, eu, ticălosul? Care meşteşugire satanicească nu am lucrat-o cu făţărnicie, cu bună voire şi cu covârşire? Cu ce gânduri necuvioase şi năluciri deşarte nu m-am stricat? Care chip de  robie nu a stăpânit cu desăvârşire mintea mea? Că nu numai că mă port  ca un robit de patimile cele păcătoase în care am căzut şi care stăpânesc mintea mea, nici numai de acele fapte sau vorbe  străine care au intrat în sufletul meu prin cele cinci simţiri şi care mi s-au făcut idoli răi, risipindu-mi socoteala  cea bună, ci şi cele  ce încă nu s-au făcut, nici nu se vor face şi cele nu s-au auzit, nici nu s-au văzut, adunându-le mintea mea  cea  pătimaşă şi copilărească, având in ajutor pe făcătorul răutăţii, mi-au cheltuit vremea vieţii mele celei păcătoase. Şi aflându-mă eu, ticălosul, întru atâta mulţime de rele, am cugetat, o, Stăpână, să mă apropii de Tainele cele  dumnezeieşti şi mai presus de fire. Dar mă tem ca nu cumva să fiu legat de mâini şi de picioare, ca  cel  neîmbrăcat cu haină de nuntă, şi să fiu aruncat ca un nevrednic în  întuneric, şi,în loc de luminare şi de împărtăşire cu darul cel dumnezeiesc, să fiu osândit în locuinţa întunericului cea potrivită mie. Dar ce să fac? De mă voi împărtăşi cu Tainele cele înfricoşătoare cu nevrednicie, nici pedepse ca acestea şi mai rele decât acestea aştept să pătimesc. Iar dacă voi petrece multă vreme neâmpărtăşit de acestea, punînd înainte nevrednicia nebăgând de seamă, voi cădea în adănc de rele, făcându-mă astfel vinovat de aceleaşi pedepse sau de unele şi mai mari. Deci strâmtorat sunt din amândouă părţile. De aceea şi alerg la tine, Ajutătoarea cea tare şi nebiruită, milostiveşte-te, Preacurată Maică a lui Dumnezeu, şi folosind îndrăzneala ta cea de maică către Fiul tău, cere-mi mie iertare, de greşelile mele cele făcute mai înainte şi mă arată nevătămat de focul cel arzător al Tainelor lui cele făcătoare de viaţă. Iar mai ales, fiindcă ai unite întru tine puterea şi iubirea învredniceşte-mă să mă curăţesc şi să mă luminez prin împărtăşirea acestora şi-mi ajută să petrec rămăşiţa vieţii mele întru pocăinţă, în sfinţenie şi în smerenie, în lucruri, în cuvinte şi în gânduri. Şi fii lângă mine de-a pururea, îndreptând toate mişcările sufletului meu, sprijinindu-mă, povăţuindu-mă, surpând puterile cele potrivnice, păzindu-mă  şi ocrotindu-mă din toate părţile ca pe un rob netrebnic al bunătăţii tale. Cu adevărat, Stăpână cu totul binecuvântată, să nu întoarci deşarte rugăciunile mele cele nevrednice şi ticăloase, ci stai lângă mine şi mă ajută în viaţa aceasta, în vremea ieşirii sufletului meu cel ticălos şi la Judecata cea înfricoşătoarte şi nemitarnică ce va să fie şi mă izbăveşte de toate cele rele. Ca, fiind mântuit de darul tău, să te binecuvântez, şi să te preamăresc şi, luminându-mă cu razele tale, să mă îndrept spre lauda, slava şi închinăciunea Treimii celei prea bune, fericite şi atotlucrătoare, în vecii vecilor. Amin!.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu