Ce trebuie sa cerem prin rugaciune?
Cand Iisus
spune: “Tot ce veti cere in numele Meu, Tatalui, veti primi”. El
se refera in primul rand la lucrurile spirituale, la viata sufletului pentru
care de fapt a venit in mijlocul oamenilor. Si tot El spune cu alt prilej:
“Cautati Imparatia lui Dumnezeu”. Deci aceasta trebuie sa cerem in
rugaciunea noastra.
Cat priveste
lucrurile si bunurile materiale, le putem cere atat timp cat ele nu ne
impiedica la cucerirea Imparatiei. Dar oamenii incep intotdeauna prin a cere
lui Dumnezeu fel de fel de binefaceri pamantesti si se mira apoi ca nu li se
implinesc rugaciunile in care-si exprima dorintele lor. Dar ei nu se gandesc
niciodata a cere lui Dumnezeu mantuirea sufletului lor si sa accepte deci orice
suferinta, daca aceasta contribuie la mantuirea lor, la readucerea lor pe
drumul cel drept. Ei ar trebui sa multumeasca lui Dumnezeu pentru orice si
pentru toate, fie durere si boala, fie binefacere si prosperitate si tot ceea
ce primesc sa puna in slujba Domnului, sa spuna ca Iov: “Domnul a dat,
Domnul a luat, fie Numele Lui binecuvantat!” “Si toate celelalte se vor adauga
voua… celor ce cautati mai intai Imparatia lui Dumnezeu”, ne
incredinteaza Iisus.
De ce deci
sa ne mai ingrijoram de micul nostru destin, sa-L cautam pe Dumnezeu, sa-L
iubim cu ardoare si sa-L facem iubit altora, iata datoria noastra. Accesoriile
vietii acesteia - ca: sanatatea, averea, stiinta, talentele - nu pot fi decat
mijloace pentru a castiga lumina spirituala si fericirea vesnica, iar nu
scopuri in sine. Sa cerem deci bunurile spirituale, intelepciunea, ca Solomon,
harul sfintilor care pastreaza inocenta, inspiratia divina in orice actiune a
noastra in timpul milei, caci fara Dumnezeu nimic nu se face. Sa cerem curajul
si taria de a pune capat oricarui obicei prost si vicios. Sa cerem remuscarea
si lacrmile pocaintei, parerea de rau a tot ce am facut contra vointei lui
Dumnezeu. Sa cerem ca Dumnezeu sa inmoaie inimile impietrite si sa ne inspire
mijloace ingenioase de a imblanzi pe cei viciosi si corupti. Sa cerem ca inima
noastra sa fie mereu flamanda si insetata de Iisus, de painea cea divina si
datatoare de viata si de sangele cel sfintitor. "Eu sunt painea
vietii, cine va manca din painea aceasta in veci nu va flamanzi".
Pentru ce
deci sa ne mai ingrijoram atat de painea cea materiala care satura doar trupul,
iar sufletul il lasa flamand? Caci omul nu traieste numai cu paine, ci cu orice
cuvant iesit din gura lui Dumnezeu. Sa cerem ca prima noastra grija sa fie de a
obtine aceasta “paine divina”, iar martirajul nostru zilnic sa
fie o pregatire pentru acest ospat.
Desigur sa
nu ispitim pe Dumnezeu si sa nu ne mai interesam de treburile pamantesti,
bizuindu-ne pe promisiunea lui Dumnezeu, ca toate ni se vor da. In primul rand
sa cautam dreptatea lui Dumnezeu, Imparatia Cerurilor si apoi interesele
pamantesti. Sa nu dam prioritate celor de pe urma, dar nici sa le neglijam
complet, adica sa nu devenim de fapt niste interesati in fond, sa-L iubim si
sa-L slujim pe Dumnezeu in scopul de a ne da si a ne asigura ceea ce este
necesar trupului nostru. Daca toate celelalte ne sunt date, sa multumim cu
recunostinta lui Dumnezeu, sa nu punem pret pe ele, sa nu ne deprimam si sa nu
ne departam de Dumnezeu. Ce rusinoasa si meschina ar fi dragostea noastra
atunci. Sa rabdam ca Iov, sa ne resemnam ca el - aceasta este mantuirea
noastra. Sa cerem deci darul de a ne lepada de noi insine, de amorul propriu de
orgoliul care este cauza tuturor suferintelor omului.
Sa cerem
curatenia, nevinovatia, mila de orice cuvant spurcat. Sa cerem rabdarea si
pacea impotriva contrarietatilor. Sa cerem bunatatea si blandetea, amabilitatea
si ingaduinta fata de cei ce ne provoaca. Dupa ce vom cere toate aceste bunuri
spirituale putem cere in rugaciunile noastre si ceea ce este necesar trupului
nostru, care de fapt este Templul Duhului Sfant. Deci vom cere sanatate acestui
templu pentru ca Dumnezeu sa locuiasca in pace in el. Sa cerem o viata lunga,
nu pentru a ne inmulti greselile, ci pentru a lucra si a adauga inzecit
talantii incredintati de Dumnezeu fiecarui om la crearea lui. Sa cerem bogatia,
nu pentru a ne satisface pasiunile si dorintele noastre egoiste, ci pentru a
ajuta pe cei suferinzi, a fi pentru ei o bimefacere trimisa de Dumnezeu la
cererile lor. Sa cerem stiinta, nu pentru a ne ingamfa cu ea si a ne socoti
superiori altora, ci pentru a descoperi adevarata lumina si pentu a o impartasi
si altora, pentru binele tuturor.
Sa
cerem prieteni adevarati, care constituie cea de a doua jumatate a noastra. Ei
ne completeaza atunci cand sunt sinceri, credinciosi iar nu lingusitori,
exploatatori ai pasiunilor noastre. Sa cerem copii. Ei sunt binecuvantarea
familiilor si comoara parintilor, dar ei trebuie sa fie mai mult copii lui
Dumnezeu decat ai parintilor. Daca acesti copii tradeaza pe Dumnezeu din
dragoste pentru parinti, mai bine nu s-ar fi nascut. Sa ne rugam pentru altii.
Este o datorie impusa din mila crestina. Aceasta rugaciune este cea mai placuta
lui Dumnezeu, ea este lipsita de interes propriu, constituie deci o lepadare de
sine o mortificare. Aceasta rugaciune constituie unirea intre suflete, pacea si
armonia pe pamant.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu